17 Şubat 2013 Pazar

Arınç: Muhtarlıkları kapatırsak ben ne yapacağım?




Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç, TBMM'nin tatil dönüşü gündemine gelmesi planlanan Büyükşehir Belediye Yasası kapsamında muhtarlıkların kapatılmasının söz konusu olamayacağını söyledi. Bir süre önce seçim bölgesi Bursa'da 'Emekli olursam ben de muhtarlığa talibim' sözüne atıfta bulunan Arınç, "Bu muhtarlıklar kalkarsa, sizin üzülmenizden önce ben ne yapacağım, onu düşünmemiz lazım" dedi.Bursa Valiliği tarafından kaymakamlara, bürokratlara, belediye başkanlarına ve muhtarlara yönelik Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen iftara katılan Arınç, muhtarlara seslendi. Bu Ramazan ayında da kendilerini üzen terör olaylarının devam ettiğini anlatan Bülent Arınç şunları kaydetti: "Ülkemizde pek çok olumlu gelişmeler varken, maalesef terör konusunda yaşadıklarımız bizi fevkalade üzüyor. Canlarımız gidiyor, şehitlerimiz, gazilerimiz var. Sonunda bir milletvekili arkadaşımızın bile örgüt tarafından kaçırıldığına tanık oluyoruz. Bu yaşanan acı olayların da bir an evvel bitmesi umudu ve gayretiyle inşallah bundan sonraki Ramazanlarda, Ramazan'a kalmasın önümüzdeki günlerde, haftalarda bu sorunun el birliğiyle, büyük bir gayret ve fedakarlıkla çözüleceğine de inanıyorum."Yerel seçimlerin erkene alınması konusunda da yeniden değerlendirmelerde bulunan Arınç, "Yerel seçimlerin 2014 Mart'ında değil de 2013 Kasım'ında veya Ekimin sonunda yapılması gündemde. MHP'nin sayın genel başkanı, AK Parti'nin ortaya koyduğu seçimlerin biraz öne alınması konusuna sıcak bakabileceklerini ifade etti. Bunun için bir Anayasa Değişikliği gerekli, anayasa değişikliğinde de 367'nin bulunması gerekli. Bugünkü tabloya baktığınız zaman AK Parti ve MHP'nin oyları, bunu çıkarmak için yeterli, diğer partiler itiraz etse bile. Dolayısıyla yine anayasada bir hüküm var, seçime ilişkin kanunlar ve anayasa değişikliklerinin, o seçimde yürürlüğe girmesi için en az bir sene önce çıkması lazım. Yani biz 2013 Kasım'da bir seçim yapacaksak, bu sene Kasım gelmeden, Büyükşehir Belediyeleri Kanunu'nu çıkarmamız gerekiyor" dedi. Meclis'te tatil dönüşü Büyükşehir Belediyeler Kanunu'nun ekim, kasım ayında çıkacağı yönünde beklenti olduğunu belirten Arınç, "Beni doğrudan Bakanlar Kurulu'nun bir üyesi olarak ilgilendiriyor, ama çalışmayı, hazırlıkları başka arkadaşlarımız yapıyor. Şimdi Büyükşehir Belediyeleri Kanunu çıkınca, büyükşehir belediyeleri ki sayısı 29 olacak, belki ileride daha da artabilir. Bunlara 'yeni bir statü kazandırılmalı mı-' diye bir düşünce var. Hepiniz takip ediyorsunuz, en az benim kadar bu meseleyi biliyorsunuz. Bunlardan birincisi bugün mevcut olan haliyle, yani 'büyükşehiri merkez alarak, çevresine bir daire çizerek, bu dairenin içinde kalanlarda büyükşehir yetkili olmaya devam etsin mi yoksa büyükşehir belediyesinin sınırları, il sınırı mı olarak kabul edilsin-' bu konuda bir düşünce var. Bu henüz ham bir düşüncedir, üzerinde karar verilmemiştir. Pek çok alternatif konuşulurken, bu da konuşulmaktadır. Bunu açıkça söylemek istiyorum. Şüphesiz buna itirazları olanlar vardır. Herkes bu itirazları yapabilir, bunun yanlışlığını söyleyebilir. Doğrusunu söyleyenler de çıkacaktır. Sonunda hükümetimiz bir tasarı hazırlayacaksa, bu Bakanlar Kurulu'ndan geçerek kanunlaşacaktır" şeklinde konuştu. "MUHTARLIKLAR KAPANMAZ"Büyükşehir Belediyeleri Kanunu çıktığında, muhtarlıkların durumunun ne olacağının tartışma konusu olduğunu hatırlatan Bülent Arınç şunları söyledi: "Yine Bursa'da sanıyorum 4-5 ay oldu bir vesileyle Yıldırım'da yine muhtar arkadaşlarımızla bir araya gelmiştik. Sanıyorum bir federasyon toplantısıydı. Orada ben Köy Kanunu'nun yakın zamanda çıkabileceğini, kanunun içinde de özellikle köy muhtarlarının yetki ve sorumluluklarının daha da artacağını ifade etmiştim. Bir de latife olarak, 'Artık bizim dönemlerimiz bitiyor, ben de kendime uygun bir muhtarlık bulursam bu işe de talibim' demiştim. Şimdi, bunları söyledikten sonra bir de bu muhtarlıklar kalkarsa, sizin üzülmenizden önce ben ne yapacağım onu düşünmem lazım."adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder